Siirry sisältöön

Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen suun terveydenhuollon palveluseteli

Oletko saanut Vantaan ja Keravan (VAKE) hyvinvointialueen myöntämän suun terveydenhuollon palvelusetelin? Palvelusetelityypin ja -numeron löydät palse.fi -portaalista kirjautumalla järjestelmään omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tyyppivaihtoehdot ovat:

  • Kokonaishoidon palveluseteli (1-2 hampaan hoito)
  • Kokonaishoidon anti-infektiivisen hoidon palveluseteli
  • Lohkeamapalveluseteli
  • Juurihoidon palveluseteli
  • Hampaan poiston palveluseteli
  • Viisaudenhampaan leikkauksellisen poiston palveluseteli

Lue lisää Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen myöntämistä suun terveydenhuollon palvelusetelityypeistä täältä.

Varaa aika VAKE-palvelusetelillä ilman varausmaksua

Kun olet varaamassa hoitoaikaa palvelusetelillä, huomioithan, että ajanvaraus tapahtuu oikeaa Palveluseteliajat-ajanvarauskalenteria käyttäen. Mikäli varaat ajan toisen ajanvarauskalenterin kautta, sinulta veloitetaan varausmaksu 19,90 €. Varausmaksua ei palauteta. 

Mikäli joudut perumaan aikasi, teethän tämän varauksen vahvistusviestin kautta viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. Peruuttamattomista poisjäänneistä joudumme veloittamaan Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen palveluseteliasiakkailta 51,50 € maksun.

Ajanvaraus palvelusetelillä

Palveluseteliasiakkaana voit varata käyntisi omasta ajanvarauskalenterista, johon pääset etusivultamme tai yllä olevasta ajanvarauslinkistä. Syötä ajanvaraukseen henkilötietosi ja palvelusetelisi numero. Palvelusetelisi numeron löydät palse.fi -sivustolta kirjautumalla järjestelmään omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palveluseteli on voimassa vain rajoitetun ajan, joten aika kannattaa varata nopeasti.

Valitse Hyggan palveluseteliajanvarauksesta sinulle sopivin tunnin aikaikkuna. Vapaat aikaikkunat on merkitty sinisellä taustavärillä. Hoitosi alkaa aikaikkunan sisällä heti, kun ensimmäinen hammaslääkäri tai suuhygienisti vapautuu. Saat tarkan vastaanottoaikasi tekstiviestillä 30 minuuttia ennen hoitoaikasi alkua.

Jos hammashoidontarpeesi on laaja, ethän valitse päivän viimeistä aikaikkunaa. Emme välttämättä pysty toteuttamaan kaikkia hoitoja päivän lopussa. Muistathan tuoda vastaanotolle mukaan palvelusetelipaperit ja mahdolliset röntgenkuvat CD-levyllä.

Miten palveluseteli toimii?

Vantaan ja Keravan hyvinvointialue voi tarjota asiakkaalle omassa toiminnassaan järjestettävälle suu- ja hammashoidolle palveluseteliä tutkimuksen tai hoidon tarpeen arvion perusteella. Palvelusetelin avulla sinulla on mahdollisuus valita itse haluamasi hammaslääkäriasema Vantaan ja Keravan hyvinvointielueen hyväksymistä hammaslääkäreistä. Tiedot hyväksytyistä hammaslääkäreistä löytyvät sähköisen palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän (PSOP) verkkosivuilta osoitteessa www.palse.fi. Voit vertailla eri toimipisteiden hinnastoja edellä mainitulla sivustolla.

Palveluseteli ja omavastuu

Palvelusetelillä katat osan hammashoitosi kustannuksista, mutta omavastuuosuus tulee maksaa itse palvelusetelihammaslääkärille. Omavastuuosuus määräytyy palvelusetelihammaslääkärin hoidon suorittajan mukaan. Maksetusta omavastuuosuudesta ei saa Kela-korvausta. Maksamastasi omavastuuosuudesta ei voi saada Kela-korvausta. Hammasproteesin ja purentakiskon valmistuksen hammaslaboratoriokustannukset maksetaan itse, kuten myös kaupungin tai hyvinvointialueen omassa hoidossa.

Palveluseteli

Miksi Hygga?

Hyggan tarjoamissa hammashoidon palveluissa ovat keskiössä asiakkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi, hammaslääkärikäynnin mukavuus ja ajankäytön kiireettömyys.

Iloiset suun terveydenhuollon ammattilaisemme ovat aina valmiita auttamaan sinua yksilönä. Hammaslääkärikäyntiä ei tarvitse siis jännittää, koska tavoitteenamme on, että käyntisi olisi mahdollisimman mukava. Sinulla on aina mahdollisuus keskustella ja tuoda esille omat toiveesi ja kysymyksesi. Meillä on aikaa sinulle ja suusi terveydelle uudenaikaisen ajanvarausjärjestelmämme ansiosta.

Hygga sijaitsee loistavalla sijainnilla Helsingin Kampissa. Pääset paikalle helposti niin junalla, metrolla, bussilla, ratikalla, autolla kuin myös kävellen. Myös ajanvaraus on helppoa ja nopeaa! Voit varata ajan joko verkossa, puhelimitse (09) 58 400 300 tai paikan päällä (Kampinkuja 2, Sähkötalon 2. krs).

Löydät Hygga-klinikan myös Facebookista ja Instagramista.

Hygga – Hyvinvointia hymyllesi!

Asiakaspalvelu

Puhelinpalvelu avoinna: ma, ke ja pe 08:00-16:00, ti 09:00-17:00, to 10:00-18:00, la 09:00-15:00

(09) 58 400 300