Siirry sisältöön

Suun terveydenhuollon palveluseteli

Palveluseteli

Hygga tekee Helsingin kaupungin sekä Vantaan ja Keravan (VAKE) hyvinvointialueen kanssa palveluseteliin liittyvää yhteistyötä. Helsingin kaupungin ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen suun terveydenhuollosta voidaan tarjota palveluseteli hammashoitoon vaihtoehtona kaupungin / hyvinvointialueen oman hammashoitolan suun ja hampaiden tutkimukselle ja hoidolle. Hoidon tarpeen ollessa palvelusetelin arvoa laajempi, voit ostaa samalla käynnillä myös muita palveluja. Säästät aikaa ja saat suun terveytesi kerralla kuntoon!

Varaa aika Helsingin kaupungin palvelusetelillä

Varaa aika VAKE:n palvelusetelillä

Ajanvaraus palvelusetelillä

Palveluseteliasiakkaana voit varata käyntisi omasta ajanvarauskalenterista, johon pääset etusivultamme tai yllä olevista ajanvarauslinkeistä. Syötä ajanvaraukseen henkilötietosi ja palvelusetelisi numero. Palvelusetelisi numeron löydät palse.fi -sivustolta kirjautumalla järjestelmään omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palveluseteli on voimassa vain rajoitetun ajan, joten aika kannattaa varata nopeasti.

Valitse Hyggan palveluseteliajanvarauksesta sinulle sopivin tunnin aikaikkuna. Vapaat aikaikkunat on merkitty sinisellä taustavärillä. Hoitosi alkaa aikaikkunan sisällä heti, kun ensimmäinen hammaslääkäri tai suuhygienisti vapautuu. Saat tarkan vastaanottoaikasi tekstiviestillä 30 minuuttia ennen hoitoaikasi alkua.

Jos hammashoidontarpeesi on laaja, ethän valitse päivän viimeistä aikaikkunaa. Emme välttämättä pysty toteuttamaan kaikkia hoitoja päivän lopussa. Muistathan tuoda vastaanotolle mukaan palvelusetelipaperit ja mahdolliset röntgenkuvat CD-levyllä.

Miten palveluseteli toimii?

Helsingin kaupunki ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialue voivat tarjota asiakkaalle omassa toiminnassaan järjestettävälle suu- ja hammashoidolle palveluseteliä tutkimuksen tai hoidon tarpeen arvion perusteella. Palvelusetelin avulla sinulla on mahdollisuus valita itse haluamasi hammaslääkäriasema Helsingin kaupungin ja Vantaan ja Keravan hyvinvointielueen hyväksymistä hammaslääkäreistä. Tiedot hyväksytyistä hammaslääkäreistä löytyvät sähköisen palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmän (PSOP) verkkosivuilta osoitteessa www.palse.fi. Voit vertailla eri toimipisteiden hinnastoja edellä mainitulla sivustolla.

Palveluseteli ja omavastuu

Palvelusetelillä katat osan hammashoitosi kustannuksista, mutta omavastuuosuus tulee maksaa itse palvelusetelihammaslääkärille. Omavastuuosuus määräytyy palvelusetelihammaslääkärin hoidon suorittajan mukaan. Maksetusta omavastuuosuudesta ei saa Kela-korvausta. Maksamastasi omavastuuosuudesta ei voi saada Kela-korvausta. Hammasproteesin ja purentakiskon valmistuksen hammaslaboratoriokustannukset maksetaan itse, kuten myös kaupungin tai hyvinvointialueen omassa hoidossa.

Peruutukset

Mikäli joudut perumaan aikasi, teethän tämän varauksen vahvistusviestin kautta viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. Peruuttamattomista poisjäänneistä joudumme veloittamaan Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen suun terveydenhuollon palveluseteliasiakkailta 51,50 € maksun ja Helsingin kaupungin palveluseteliasiakkailta 50,80 € maksun.Palveluseteli

Miksi Hygga?

Hyggan tarjoamissa hammashoidon palveluissa ovat keskiössä asiakkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi, hammaslääkärikäynnin mukavuus ja ajankäytön kiireettömyys.

Iloiset suun terveydenhuollon ammattilaisemme ovat aina valmiita auttamaan sinua yksilönä. Hammaslääkärikäyntiä ei tarvitse siis jännittää, koska tavoitteenamme on, että käyntisi olisi mahdollisimman mukava. Sinulla on aina mahdollisuus keskustella ja tuoda esille omat toiveesi ja kysymyksesi. Meillä on aikaa sinulle ja suusi terveydelle uudenaikaisen ajanvarausjärjestelmämme ansiosta.

Hygga sijaitsee loistavalla sijainnilla Helsingin Kampissa. Pääset paikalle helposti niin junalla, metrolla, bussilla, ratikalla, autolla kuin myös kävellen. Myös ajanvaraus on helppoa ja nopeaa! Voit varata ajan joko verkossa, puhelimitse (09) 58 400 300 tai paikan päällä (Kampinkuja 2, Sähkötalon 2. krs).

Löydät Hygga-klinikan myös Facebookista ja Instagramista.

Hygga – Hyvinvointia hymyllesi!

Asiakaspalvelu

Puhelinpalvelu avoinna: ma, ke ja pe 08:00-16:00, ti 09:00-17:00, to 10:00-18:00, la 09:00-15:00

(09) 58 400 300